Teknoloji

Araba aküsü kendi kendini şarj edebiliyorken elektrikli araçlar neden kendi kendini şarj edemiyor?

Kendi kendini şarj eden araçlarda ilerlemeler olsa da bunun henüz erken bir aşamada olduğunu söylemek gerekiyor. Teknoloji eksikliğinin yanı sıra elbette yapılmayan yatırımlar ve Destekleyecek altyapı eksikliğiAyrıca sorun.

Tabii tüm bunlara değinmeden önce öncelikle Elektrikli araçlar neden kendilerini şarj edemiyor?Bunu teknik detaylarda tartışacağız.

Geleneksel otomobillerde piller kendilerini nasıl şarj ediyor?

Geleneksel araçlarda kullanılan aküler, motor çalışırken alternatör adı verilen bir bileşen tarafından şarj edilir. Alternatör aracın motorudur mekanik gücü elektrik enerjisine dönüştürerekpili şarj ediyor.

Bu sistem, araç çalışırken akünün sürekli şarj edilmesini sağlar ve elektrikli aksamların ihtiyaç duyduğu enerjiyi karşılar. Ancak bu sistem kolay bir güç dönüştürme işleminden ve yalnızca pilden oluşur. sınırlı güç kapasitesiorada.

Peki elektrikli araçların şarj sistemleri nelerdir?

Elektrikli araçlar gücünü tamamen akülerden alır ve bu aküleri şarj etmek için harici bir elektrik kaynağına ihtiyaç duyar. Elektrikli otomobiller, klasik otomobillerden farklı olarak yüksek kapasiteli pillerve bu akülerin alternatör kullanılarak sağlanan güçle şarj edilmesi mümkün değildir.

Bunun nedeni elektrikli araç akülerinin çok daha büyük güç depolama kapasitesine sahip olması ve Alternatörlerin üretebileceği enerjibu gereksinimi karşılamada yetersizdir.

Gelelim asıl sorumuza: Elektrikli araçlar neden kendi kendini şarj edemiyor?

elektrikli araçlar Rejeneratif frenleme teknolojisini kullanır. Bu teknoloji, aracın hızını düşürürken açığa çıkan enerjiyi yakalıyor ve aküyü şarj etmek için kullanıyor. Sistem pili tam olarak şarj etmeye yetmiyor; Pilin menzilini yalnızca bir ölçü artırır.

Elektrikli araçların kendi kendini şarj edememesinin bir diğer nedeni de Güç verimliliği ve fizik yasaları . Gücün korunumu kanununa göre bir güç formundan diğerine geçiş sırasında bir miktar güç kayıpları meydana gelir. Dolayısıyla aracın kendi hareketi sırasında ürettiği enerjiyi kullanarak aküleri şarj etmek, güç kayıpları nedeniyle verimsiz olacaktır.

Araçlara güneş panelleri takıldı Üretebildiği elektrik ancak araç hareket halindeyken faydalıdır. Panel yüzeyleri küçük olduğundan büyük miktarda güç üretmek oldukça zordur. Saatlik şarj başına 12 km menzil sağladığını düşünürsek bu sadece kısa yolculuklar için faydalı olabilir, dolayısıyla güneş panelleri uzun yollarda pek kullanışlı olmayacaktır.

Elektrikli otomobillerin kendi kendini şarj etmesinin bir yolu var mı?

Elbette elektrikli arabaların kendi kendini şarj etmesine yönelik teoriler ve deneyler var. kablosuz şarj etme Bunlardan biri. Elektrikli arabalar tıpkı akıllı telefonlar gibidir Lityum iyon batarya Bunu kullanır, yani kablosuz şarj anlamına gelir. Cihazlar bir yola ya da garaja kurulabiliyor ve araç kendi kendini şarj edebiliyor ancak bu teknolojinin hayatımıza tam olarak ne zaman gireceği bilinmiyor.

Diğer bir yöntem ise jeneratörleri veya alternatörleri tekerleklere bağlamaktır. Rüzgar türbini aynı zamanda araçlara güç sağlayacak ve şarj olmalarını sağlayacak ancak bunun da bazı handikapları var. Değerli olmak bunun başlıca nedenleri arasındadır. Ayrıca zaten elektrikli araç aküleriAracın yükünü arttırırken jeneratör eklemek durumu daha da kötüleştirebilir.

Mevcut teknolojik gelişmeler ve altyapı iyileştirmeleri göz önüne alındığında bu aslında çok büyük bir sorun değil.

Elektrikli araçlar kendi kendini şarj edemez,Bazı kullanıcılar için değerli bir sınırlama gibi görünse de, mevcut teknolojik gelişmeler ve altyapı iyileştirmeleri dikkate alındığında bu durumun pratikteki etkisi beklenenden daha az sorunludur.

Elektrikli araçların güç gereksinimleri, yüksek kapasiteli piller gelişmiş şarj altyapılarıyla karşılanıyor. Böylece kullanıcıların büyük çoğunluğunun günlük kullanım ve menzil ihtiyaçları kolaylıkla karşılanabilmektedir. Özellikle şehir içi kullanımda elektrikli araçlar birçok kullanıcı için oldukça etkili bir çözüm sunuyor.

Şarj altyapısını sürekli iyileştirmek, Hızlı şarj istasyonlarının sayısı artıyorEvde şarj imkanlarının kolaylaşması sayesinde elektrikli araç sahiplerinin menzil endişeleri de giderek azalıyor.

Rejeneratif frenleme gibi teknolojiler aynı zamanda araçların hareket halindeyken bile hareket etmesini engeller. enerji geri kazanımı Bu onların menzillerini genişletmelerine olanak tanır. Bu gelişmeler elektrikli araçların kendi kendini şarj edememe sorununu büyük ölçüde hafifletiyor.

Ancak uzun yolculuklar ve Şarj istasyonları yetersiz Bazı bölgelerde bu bazı zorluklara yol açabilir. Bu nedenle elektrikli araç endüstrisi ve hükümetler, şarj altyapısını daha da genişleterek ve elektrikli araç teknolojisini geliştirerek bu potansiyel engellerin üstesinden gelmek için çalışmaya devam ediyor.

Bu mekanizmaya sahip elektrikli araçlar da daha fazla güce ihtiyaç duyacaktır.

Geleneksel araç akülerinin kendileri şarj kapasitesiElektrikli araçların bu özelliğe sahip olmaması ise kullanılan teknoloji ile güç gereksinimleri arasındaki temel farklılıklardan kaynaklanmaktadır.

Elektrikli araçların yüksek kapasiteli akülerinin şarj edilmesi, daha fazla güç Enerji gerektirir ve bu enerjiyi sağlayacak bir sistem mevcut teknoloji ile mümkün değildir. Ancak teknoloji ilerledikçe ve yenilikçi çözümler geliştirildikçe belki bir gün elektrikli araçlar kendilerini daha aktif bir şekilde şarj edebilecek.

Bu süreçte elektrikli araçların menzilini ve kullanım kolaylığını artıracak yeniliklerin devam edeceğini görmek heyecan verici.

Kaynaklar: Ev Şarj İstasyonları, ABD Haberleri

Elektrikli araçlar hakkında daha fazla bilgi için:

haberyesilova.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu